maandag 6 december 2010

Conceptbord ARAA

Mijn conceptbord zelf heb ik gebaseerd op de gulden snede, de verhouding van het groene tegen over het witte vlak is de gulden snede. Voor de rest heb ik alles op elkaar uitgelijnd.

Even een verduidelijking van mijn ontwerp. Je komt op het onderste plannetje links vanboven binnen. Rechts is de garage. Voor de inkom is er een kleine overdekte buitenruimte. Daarna is een hal met vestiaire, na de hal heb je  de woonruimte met direct links het toilet en daarachter de berging, daarna komt de woonkeuken. Ongeveer in het midden staat een patio met rechts daarvan de eetplaats, erachter de zithoek en daarachter de tuin, links van de patio is de trap naar de eerste verdieping. Boven heb je een grote vide boven de zithoek,  alsook een patio, achter de patio bevindt zich een bureau en de slaapkamer met dressing en terrasje. Vanuit de slaapkamer heb je ook toegang tot de badkamer van de ouders. Weer een verdieping hoger heb je in het midden opnieuw een patio, daarlangs een zithoek voor de tieners, deze hebben ook elk hun eigen slaapkamer met badkamer.

dinsdag 30 november 2010

Design & Lifestyle

Voor biaa (binnenhuis artistiek atelier) hadden we een winkelruimte moeten ontwerpen.
Hier zijn elke foto's van mijn maquette en plan.

maandag 1 november 2010

Interieur Kortrijk

Blogger deed moeilijk met het uploaden van deze pagina, uiteindelijk kreeg ik het wel gepost.

Ik keek erg uit naar deze beurs, eenmaal aangekomen ging ik met Dominique en Lisa rond op de beurs. We zagen heel erg mooie dingen, zoals de flux-chair ( opplooibare stoel), Super-  ette ''Cocon'' ( soort slaapzak stoel), ...
Het was ook een bron van inspiratie voor onze gip en ons project van binnenhuis. Sommige dingen waren qua idee eigenlijk zo simpel, maar je moet er maar opkomen. Ik vond dit een geweldige uitstap waar ik heel wat van geleerd heb.

maandag 25 oktober 2010

Parijs

Van woensdag 29 september tot 1 oktober zijn we op Gip-reis naar Parijs gegaan. Daar hebben we onder andere gebouwen van Le Corbusier en Jean Nouvelle bekeken alsook het Louvre, de Eiffeltoren en nog veel meer. Hier is een dagboek verslag.

Dag 1: woensdag 29 september 2010

We zouden vertrekken om 6 uur, Kadir was te laat dus vertrokken we rond 20 na 6 richting Parijs. Ik vond het veel te vroeg opstaan en heb dus veel geslapen in de bus. Rond 10 uur stopten we in Péronne, daar bezochten we 'Historial de la Grande Guerre'. Ik vond het gebouw wel leuk qua architectuur maar verschrikkelijk vuil en onverzorgd. De omgeving vond ik wel prachtig.

Daarna vertrokken we verder richting Parijs. Eenmaal aangekomen gingen we de koffers uitpakken. Ik sliep op de kamer met Dominique en Lisa, na een tijdje zoeken achter onze kamer vroegen we aan het poetsmeisje waar kamer 222 was. Blijkbaar lag deze aan de andere kant van de straat, daar lag nog een deel van het hotel. Wij drieën waren de enige in het andere gebouw. Na ons een beetje op te frissen vertrokken we naar Centre Pompidou. Dat was een zeer mooi gebouw, het was net alsof het binnenstebuiten was gedraaid, de trappen en gangen lagen aan de buitenkant van het gebouw. Dat gaf toch wel een speciale sfeer weer. We hebben een tijdje op het pleintje voor het gebouw gezeten en daarna mochten we binnen de expositie gaan bekijken. En we hadden ook een mooi overzicht over de stad.

's Avonds aten we in een winkelcentrum. Daarna gingen we naar het Louvre. De piramide vond ik zeer mooi, zeker in combinatie met het oude van het Paleis zelf. Maar het Louvre is wel ontzettend groot.

Na het Louvre gingen we terug naar het hotel, we zijn nog even met de klas op café geweest en daarna uitgeput ons bedje ingekropen.

Dag 2: donderdag 30 september 2010

We hadden 's morgens een goed ontbijt gehad, in tegenstelling tot de anderen hadden wij plek zat in ons hotel en cake voor 50 man :). Na het ontbijt vertrokken we naar de Notre Dame, ik vind dat deze kathedraal er mooi uitziet  langs buiten. Maar aan de binnenkant vond ik er niet zo veel aan. De maquettes vond ik wel heel mooi.

Na de Notre Dame gingen we naar L'Institut du Monde Arabe van Jean Nouvelle. Ook een zeer mooi gebouw, heel speciale ramen. We zijn daar naar het dakterras gegaan, waar we een zeer mooi uitzicht over de stad hadden.

Daarna gingen we naar Fondation Cartier van Jean Nouvelle. Dat vond ik echt een prachtig gebouw, het bestond volledig uit glas en staal. Hij brengt de natuur echt mooi 'in' het gebouw.

Toen was de Eiffeltoren aan de beurt. Ik had deze toch wel wat imposanter verwacht.

Museé du Quai Branly van Jean Nouvelle vond ik het minst mooie, ik vond het voornamelijk nogal rommelig en stoorde me eerder aan het overvloedige aan natuur dan dat ik het mooi zou moeten vinden.

Daarna gingen we Naar rue de le Fayette. Een zeer mooi winkelcentrum, met zeer dure merken.

Na ons op te frissen in het hotel vertrokken we naar Sacré Coeur. Toen ik de 237 stappen zag moest ik toch wel even zuchten. Maar ik ben heel boven geraakt. De Basiliek zelf sprak me niet zo aan, wel mooi qua architectuur maar aan de binnenkant zag het er niet zo mooi uit. We bleven er tot middernacht.

Dag 3: vrijdag 1 oktober 2010

Het is de laatste dag, 's morgens hebben we de koffers ingepakt en daarna ons laatste ontbijt in Parijs gehad
In de voormiddag gingen we naar een grote overdekte en niet overdekte markt. We hebben ook wat kleren gekocht en een broodje gegeten. Daarna gingen we naar Villa La Roche. We moesten plastieken sokjes over onze schoenen doen om de vloer te beschermen en we mochten nergens aankomen, niet gemakkelijk met Le Corbusier's manier van verdiepingen verbinden.

Daar kwam de bus ons halen om naar huis te gaan, maar eerst hielden we nog een stop in Poissy om Villa Savoye te bezichtigen. Dominique en ik hadden onze bespreking daarover, daarom leek het mij extra leuk om deze ook werkelijk te gaan bekijken. Maar dat was een zware teleurstelling, het gebouw was verre van ergonomisch en het was ook gewoon vuil en niet onderhouden.

Daarna reden we richting Hasselt, waar ik uiteraard weer geslapen heb. Ik vond het een zeer leerrijke maar ook heel erg fijne reis.